Tuesday 11 December 2012

12.12.12.. penuh kisah duka..



Salam penuh kesyukuran buat semua kerana masih diberi peluang oleh Allah untuk terus beribadat kepadaNYA..
gunakan masa yana ada dengan sebaik mungkin, jangan sesekali biarkan ia berlalu tanpa diisi sesuatu yang baik buat kita..

ya!! saat aku menulis entry ini, mungkin pada semua tarikh hari ini amt bermakna.. ye lrr.. tarik yg boleh dkatakan agak cntik untuk kita melakarkan sesuatu kenangan manis,.
mungkin ad yg mgambil tarikh ini untuk dijadikan hari bersejarah dalam hidup,  diijabkabul bersama pasangan. Doa ku moga hubungan kamu mndapat redha dr Allah dan kekal till Jannah..

Tp bukan bg aku dan kwan2 ku.. tarik ni kmi smua xmampu nk mlakarkan satu kenangan manis dlm persahabatan untuk kami ingat smpai bila2  .. pd tarikh ni aku dan kwn2 dlm mood sdih!!
                           Entry ni aku tujukan khas buat sahabtku!!

YaAllah bantu lah aku dan kwn2 mghadpi knyataan berat ini.. terutama buat mu wahaui sahabat yg terpilih untuk diuji Allah.

Kelmarin 11.12.12 adlah tarikh kputusan PSPM dikeluarkan.. mnjdi stu fitrah bt kita, Ad yg berduka ad yg bergmbira. semua itu berlaku atas kehendak Allah..  Kita hanya mampu merancang Tuhan yang lebih berhak menentukan perjalanan hidup kita..

Dalam kami semua bersyukur atas apa yang Allah berikan. 1 berita yg bg aku sndiri 1 mimpi! kwan yg dah aku anggap mcm adik yg mnceriakan hri2 aku disini trpksa mninggalkan kmi!!

saat tu aku rasa mcm mimpi dngar berita ni!!

dalam sujud ku, tnpa sdar air mata aku xhnti mgalir. jka sblum ni dlm sujud terakirku dlm solat doa aku untuk kjyaan dnia dn akhirat aku tjukan buat smua tp sujud terakirku smlm aku hnya beri untuk dia, Aku doa kn Khas buat dia. Moga dia terus tabah..

YaAllah moga enkau mendengar doa ku.. Kami semua xsnggup kehilangan dia.  beri masa untuk kami hbiskan perjuangan di sini bersama. Aku mohon keajaiban dariMu.

tp sesutu yg aku kagum dlm diri dia,saat org lain mngis di dpn dia, dia msih blh tersenyum untuk mnunjukkan dia msih blh mghdapi dugaan ini,. ya!! aku thu dia mnagis!! menangis lr sayang itu saja yang mampu meredakan kesedihan di hati mu, tp akak bangga dengan kamu..
Kamu masih blh tersenyum sehinggan tiada org yg mampu thu ap yg kmu hdapi,,

Kuat nye kamu!!!

seandainya akak blh jd mcm sem!!!

k.nadia doakan sem berjaya.. percaya lah Allah ad sesuatu yg dia rncgkan untuk sem di luar sna nnti. Allah pilih sem untuk diuji sbb dia thu sem org yg kuat. xsekuat kmi..
k.nadiah banggan dngan sem. bagi k.nadiah sem xgagal.tp sem seorg yg berjaya. Malah lebih berjaya dr kmi semua.

Allah pilih sem untuk di uji.!! tandanya Allah sayang kan sem....sem seorg yg baik. sentiasa bt semua org gembira saat bersama sem.
mgkin lpas ny kmi xseceria dlu lg!!
YaAllah berat nya aku dan kwan2 nk hdapi!!

percayalah doa kami buat sem xkn putus...
moga Allah permudahkan segalanya buat sem... 

p/s: saat tgan mnulis air mata aku xhenti mgalir.....
kmi semua pasti merindui sem..
salam penuh sayang dari k.nadiah. k.zati, ain, bip, lida, wani n iqah!!! T_T






Percayalah Takdir Allah itu lebih indah... =,=





No comments:

Post a Comment