Thursday 28 February 2013

DIARI SAHABAT :)

 Khamis/28:2:2013

cakkk!! :") hai kids..!! heheh
last tulis blog bulan 1 hari tuu.. hari ny last untuk bulan 2.. meaning that esok bulan 3.... WHAT!! cepat nye masa berlalu.... haish!!...
eh! tetiba bkak, tp xtw nk tulis apa pun... haha.
Okey! rasa nk cerita psal someone lrrr.. ( eh! lex2 jngn pkir pelik) someone tuuu kwn jew ok n PEREMPUAN.. ulang suara PEREMPUAN..  (mcm lrr ad suara..) weeeee
hrmmmm, berbaki 2 bulan lg untuk aku terus berjung di Matrikulasi sebelum melangkah keluar..
sy sebagai student PDT (banggga kottt) haha  yg dah duk kt matrik ny 2 tahun mcm2 dh hadapi..

so, buat adik2 yg PDT jgk jngn pernah rasa rendah diri. Kita sama jew PDT or PST... saya pun pernah rasa duk PST even seminngu jew sblum tukar ke PDT.. (alaaa... mereka ng kita sama jew. ) xde lrrr hebat sangat.. (opss! soryyy) heee... sy xkesah pun duk PDT.. lagipun bnyk sngat pengalaman yg sy dapat selama 2 tahun berada kt matrik korg ader?? haha...

oke2! melalot sudaaa.... sebenarnya nk cite benda lain.. ngeh3...
ehem! "zati! harap anda xbukak blog saya sbb untuk entry kali ny sy nk mengata anda!! " * :) muka comel*

Bismillahirahmanirahim ..... perkenalan aku ng zati bermula di matrikulasi... even dia bkn kwn pertama yg aku knal masa pertama kali menjejakan kaki ke matrik tp Alhamdulillah dia lah kawan aku sampai lrr hari ny dh insyaAllah hinggalah ke syurga Allah, Amin..




let me story dr awal.. tp panjg lrr sikit, hope korg sudi baca smpai hbis even tersangat lah boring.. kuang3...

first aku tukar dr PST ke PDT aku masuk kelas pertama untuk PDT adalh subjek chem!.. *kelas di bangunan Langkasuka *.. aku masih ingat sampai hari ni sbb nk cari BL xjumpa.. haha.. oke, *masuk2 terus dapat lect ensem* En.Faizal Kudri nama diberi.. hehee

kelas berjalan cm biasa, time tu aku xknal sngt zati .. *biasa lrr budak baru lm kelas tu..* tngah duk blur2 lgii.. heee

first aku tngok dia, aku takut nk tegur sbb muka dia yg mcm garang2 sikit.. haaha * ampunkan saya*
tp disebabkan dia lah satu2 nya classmate yg dekat ng bilik aku, nak tak nk ad benda aku mesti kna p tnya dia..

disitulah bermulanya PERSAHABATAN kami...   :")




jujurnya dia kawan yg baik even kadang2 dia suka MEMBULI.. haha...

bg aku dia seorg yg sentiasa untuk membantu kawanya...
satu kelebihan dia, suka cakap ng muka confident giler.. (aku xsuka!!! hahaa)
tp kdg2 muka confident dia tu yg aku perlukan untuk hilaang kan rasa resah dalam diri kalau ad prob, even kdag2 aku tw dia ckp tu xbtol pun.. haha *sabor jew lrrr*

aku adalah budak paling slow lam subjek BIO ( huhu, aku xtertarik ng bio mybe... n bio pun xrasa menarik ng aku sbb tu lrr xdak deBOOOOM!!!! hehe) tp! dkt2 nk exam dia lh insan yg paling sabar mengajar aku... huhu *touching* sbb tu nnti masuk U xnk ambik dah subjek brkait ng BIO nnti sape nk ajar aku separti mana dia yg sabar ajar kawan dia ny yg blurr tahap kritikal.. hahahaha.... (pdahal memg xminat bio punnn..)

opss!! aku still ingt, hari tu kami duk makan bihun segera FAMA  (makanan rutin budak KMK) tempat makan: seprti biasa bilik zati...  tapi hari tu aku xmkn bihun tu tp bihun ap nama nth! saja nk try konon2 nya kot sedap.. skali makan xsedap weeeee.....
aku just ckp bihun tu xsedap jewwwww.............. xkta pun xnk makan or whatever... TIBA2!!!

*BERSAMBUNG....................................*


eh! xde lrr tipu jeww.. haa
pastu time dk makan aku kuar dr bilik dia jap masuk bilik aku sbb kwn mai nk pnjam ap nth..
than masuk balik untuk sambung makan yg tertangguh tadi.., tanpa perasan apa2 ambik mangkuk dah terus makan... (eruk tk?? ngeee) EH!!! AIK!! dan EH!! lagii. haaha.. rasa pelik jew bihun nie.............
lrrrrr baru perasan aku makan bihun dia.. aik mana bihun aku pergi??
masyaAllah dia dh hbis knnnnnnnnnnn............
 Zatiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! time tu jgk bilik tu bergegar n retak.. haha lebih2 giler...

dia mkn bihun yg aku kata xsdap tu smpai hbis n bg yg dia punya tu kt aku...
oh! how sweet you.... haha.. make me touching..
xsempat husband saya nk jd org pertama buat cmtu kat sy..
hahaha... okeh nk masuk zon melalut lrrr tu.... kuAng3....

..................dr hati yg ikhlas........................
#maafkan saya andai selama kita berkawan sy xmampu nk jadi kwn yg terbaik untuk awak..
#awak adalah sahabat yg bg saya cukup baik n ikhlas ( weh! jngan perasan haha)
#semua memory kita kat KMK akan sy ingat sampai bila2..
#kita belajar bersama
#hari2 mesti gaduh
#kita  pegi klas sma2..
#stay up sama2,
#awk penah minum nescafe yg xsedap sy buat.. haha
#sentiasa support bila sy kecewa dengan result..
#yg paling sy xlupa awk buat bufday sy tahun lepas cukup bermaka. Terima kasih!!
#awk minat anuar zain tp sy xsuka dia.
#awk suka biru, saya suka pink
#we always different (AYAT KITA) hahah
#bnyk lg lh! nk suh senarai memg xlarat nk taip.. hehe...
#THANKS FOR BEING MY FRINDS.






DOA SAYA UNTUK ZATI MOGA ZATI TERUS BERJAYA,,  SEMOGA TERUS ISTIQAMAH MENJADI MUSLIMAH SEJATI. MOGA KITA SAMA2 MELANGKAH KE MENARA GADING.. MOGA ALLAH TEMUKAH ZATI DENGAN SESEORANG YG TERBAIK.. YANG MAMPU MEMBAWA ZATI  HINGGA KE JANNAH  ALLAH.. INSYAALLAH... *nnti kawen jngan lupa ajak!* kalau tak ciap lrr.. hahaha ...



LAST DARI SAYA, JADILAH KAWAN @ SESEORANG YANG MAMPU MEMBUAT ORANG LAIN TERSENYUM BILA BERSAMA KITA.. INSYALLAH..








2 comments:

  1. mmg awesome laa ampa dua niii... bab mkn boleh tukar2 & share...
    semoga berjaya & hopefully your friendship will last ever after.... :)
    #kawin jgn lupa jemput.. nk jadi AJK makanan hehe

    ReplyDelete
  2. haha.... thanks mimi... insyaAllah.. tp nk tengok mimi dlu nek pelamin bru kali follow kot blakg.. hehe..

    ReplyDelete