Sunday 1 July 2012

AKHIRNYA AKU TEMUI....


Bismillahirrahmanirrahim,

  "Ana mu`minun sa a'isyu dauman mu`mina..."
(akulah mukmin yang akan hidup sebagai mukmin)

rmai tnya perlu ka stakat nk kluar p cafe aje pun,,, xkn nk kna pakai smua ny.. stoking bgai...nk pgi pun skejap aje... hrmmmm....(,,T_T,,) Tp kn cafe kt tmpat kta tmba ilmu tu even xcmpur laki n pompuan p still ad yg laki dk jual kn....... so??
xpe lh jom bce nih......

InsyaAllah pada hari ini, sudilah akak berkongsi dengan adik2 yang akak sayangi berkenaan dengan AURAT KAKI… akak yakin, adik2 semua pasti tertanya-tanya kenapa kita perlu memakai stoking bukan?? Sebenarnya untuk pengetahuan adik2 semua, kajian sains ada membuktikan bahawa ditelapak kaki kita dan bahagian2 kaki kita sebenarnya memberi petunjuk atau penanda aras bagaimana keadaan dalaman kita bagi seorang wanita… malu bukan jika kaum muslimin tahu bagaimana diri kita yang sebenarnya??

 Jadinya adik2, pakailah stoking atau tutuplah aurat kaki kalian sama ada dengan memakai stoking mahupun memakai kasut bertutup… ingat ya, islam itu mudah ajarannya dan peganglah selalu prinsip dalam diri; “walau dimana sekalipun aku berada, ajaran Islam tetap aku kena laksanakan!!”, ucap kak Nurul mengakhiri ucapan tazkirahnya pada malam itu dengan lantang berkata-kata demi melihat adik-adiknya terus bersemangat dalam  melaksanakan suruhan Agama demi Islam yang dicintainya.

(moga kta sentiasa mndapat hidayah drp NYA..  >_^)
 berhijrahlah… pasti kita akan temui sesuatu yang lebih baik.... InsyaAllah... >_^




P/S: thanks to   Syahadah.. =)

No comments:

Post a Comment